Drugie śniadanie, czy to wyzwanie?

Drugie śniadanie, czy to wyzwanie?

Drugie śniadanie niejednemu rodzicowi sen z powiek… Są też i tacy, którzy uważają, że to, co spożywają dzieci w ciągu dnia nie ma znaczenia w kontekście pracy mózgu. Najwyższy czas zmienić  podejście!!! Dlaczego?

Nasze centrum dowodzenia pochłania

aż 20% wydatkowanej każdego dnia energii!

To niesamowicie dużo zważywszy na wagę tego narządu, która nie przekracza 3% masy ciała człowieka

Jednak poza samą ilością energii, dla wydajnej pracy mózgu ważne jest także jej źródło, czyli …posiłek posiłkowi nie równy.

I tak badania przeprowadzone na szczytach  pokazują, że niedbałość o zdrową dietę i posiłkowanie się przetworzonym jedzeniem obfitującym w kwasy trans i rafinowany cukier drastycznie obniża poziom BDNF czyli neurotroficznego czynnika wzrostu pochodzenia mózgowego, którego zredukowana ilość znacząco obniża plastyczność neuronów, nasila problemy z koncentracją i trudności w nauce.

Jeśli chcecie, zatem żeby wasza latorośl łatwo przyswajała wiedzę, umiała się skupić i mogła zapamiętać lekcje o gametoficie i sporoficie u mszaków (no dobra, tego nie gwarantujemy ;)) czyli po prostu dobrze funkcjonowała w szkole musicie zapewnić swojemu dziecku właściwie zbilansowaną dietę.

W takim razie, co powinna, a czego nie powinna mieścić w sobie śniadaniówka wzorowego ucznia?

  1. Bye, bye cukrowe przekąski

Dlaczego? Bo powodują szybki wzrost poziomu glukozy we krwi. To indukuje wzmożone wydzielanie insuliny, której zadaniem jest walka z nagłymi skokami cukru. Efektem jest więc gwałtowny spadek poziomu glukozy czyli hipoglikemia. Objawy niedocukrzenia to m.in. brak koncentracji, bóle głowy, osłabienie, zaburzenia pamięci czy emocjonalna niestabilność. Przyznajcie sami, że w takich okolicznościach ciężko zdobywać dobre oceny.

  1. Witajcie dobre tłuszcze!

Długołańcuchowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 to sprzymierzeńcy każdego ucznia. Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wyższe stężenie kwasów DHA we krwi dzieci skutkowało sprawniejszym zapamiętywaniem, szybszą nauką czytania i lepszym zachowaniem w czasie lekcji. Naukowcy dowiedli również, że odpowiednia suplementacja kwasami omega 3 pomaga dzieciom z dysleksją i ADHD.

  1. Antyoksydanty ruszają z pomocą!

Powszechnie znane ze swojej działalności przeciwstarzeniowej rewelacyjnie sprawdzają się też do ochrony układu nerwowego. Szczególną rolę odgrywają tutaj antocyjany (nadające warzywom i owocom intensywną niebieską i fioletową barwę) – wskazujące zdolność do zwiększania stężenia wspomnianego wcześniej BDNF.

Regularne spożywanie tego składnika działa projekcyjne na neurony, a także ułatwia zapamiętywanie.

  1. Witaminowo – magnezowe wsparcie na starcie.

Witaminy z grupy B są niezbędne do prawidłowego działania mózgu. Dieta oparta na wysokoprzetworzonym jedzeniu jest pozbawiona źródeł tych ważnych substancji, a to negatywnie wpływa na naszą wydolność umysłową.

W parze z magnezem ten zestaw witamin stanowi potężne wsparcie dla młodego umysłu.

O tym jak może wyglądać idealne połączenie wartości odżywczych i smaku na drugie śniadanie dla ucznia dowiecie się już wkrótce.

Zaglądajcie do nas regularnie przygotowujemy dla Was poradnik z przepisami na szybkie i zdrowe przekąski do śniadaniówki!!!